Wednesday 13 July 2011

dari kaca mata saya 2

dr sehari jd seminggu..pastu jd sbulan.kami semua makin akrab. tp ak msh segan2 dgn maryam, pika n iqa. aku slalu brcerite ngn kakfid n ilah sb dorang ni classmet aku gk.lgpon aku knl dorang dr jengka lg. byk kami brtukar2 citer adalah antara aku n mryam.yela..sebilik.nk pejam mata, tngok die.buke mate pon tngk die.dr kisah kelas ke citer sal fmily n boyfren.kalo bab citer hati prasaan ni, kami berempat memang terer...(sakit hati ngn member, kesok hati ngn boyfren, kwn tikam dr blakang la, kwn mkn kwn la...)tanye je pengalamn msing2. mmg byk. aku pon tk trkecuali. tp brterima kasih juge pd mryam, pika n iqa sb dr citer pngalaman2 kowng la leh buat aku lg kenal dunia luar. sblum ni sejujurnya aku ni mcm katak bwh tempurung. sblm duk umah sewa, aku kwn dgn mmber2 sekelas n kwn2 ms dip dulu je.tp bile dh kenal rakan sejawatan 'huha' mcm mreka b3, mmg xleh lepas pluang.
bulan pertama ni kami sempat adekn bacaan yasinn..(iqa tak join sb balik. asal name hr sabtu je terus lesap.rumah dekat kan..).lg la byk xtvt kami ujung minggu.tp mmg slalunye iqa tak trjoin la.
ade citer yg aku trlepas.sal maryam, iqa n pika wat drama sebabak kt bilik kecik(toilet) kt dapor.huhu.. kecoh gk mase tu. seingat aku, aku balik lewat hrtu. maryam la jd heroin n pika ngn iqa jd hero ms tu. aku yg cume jd pndengar pon geleng kepala.mcm2 hal.tp yg plg bestnyer aku n iqa suke sakat mamat yg duk blakang umah.bunyi cm warak.aku ni suke wt bising kt dapor. time masak, aku la tuan punye bangunan tu.iqa pula suke dtg kacau2 aku nye masakan.mase tu la gamatnye suasana. tmbah pula kalo ade maryam, pika n kakfid skali.kekadang2 topik yg spatutnya dibincang antara pempuan je pon ktorang bncang kt dapur.so, mungkin la mamat2 tu de terdgr.sb prnah juge dorang cm nyampok bile kami brgelak sakan.hahaha...anak dare..anak dare..mesti budak2 laki tu rejek kami awal2..huhu.sabar je la...
~to be continued~

2 comments:

  1. i miss u all sgt...owh...*nangis*

    ReplyDelete
  2. seyes... ketawa jek baca! hahahah

    tapi... rindu... :')

    ReplyDelete